Tak toto provádět je snad nejnevděčnější práce, jakou můžete dostat. K tomuto tvrzení existuje hned několik důvodů:
–          Zaměstnavatel chce data. Chce jich mít hodně, v co nejkratším čase a co nejreprezentativnější.
–          Zákazník nechce odpovídat. Protože se mu nechce, nemá čas, považuje to za zdržování a taky ho jenom otravujete.
–          Hromadí se data ke zpracování. To by bylo v pořádku, ale pokud vám chodí data v různé formě a způsob zpětné vazby od zákazníků není normalizován, pak je snadné se v tom utopit a navěky věků skončit zahrabán pod horami dat, ze kterých lze něco vyčíst jen velmi těžko.
hodiny v rukách

Zaměstnavatel chce data

Pokud je chce, měl by vám dát adekvátní množství času potřebného na vytvoření a zrealizování průzkumu. Důležité je také mít průběžný přehled o tom, jak to jde a případně svému nadřízenému hlásit stav a doplňovat inovace, které zlepší sběr potřebného množství informací.
Průzkum nesmí trvat moc dlouho jelikož trendy se v našem světě mění rychleji, než si stíháme přezouvat boty, přesto to nejde udělat přes noc a toho by si každý měl být vědom.
diferenciální počet

trika-cz-728-90-v2.gif

Zákazník nechce odpovídat

To je opravdu veliký problém. Pokud vám nikdo data neposkytne, prostě je nemáte, kde získat. Proto existuje několik technik ke sběru dat. Měli bychom si dát pozor, abychom svým průzkumem lidi příliš neotravovali, protože nám to může snadno vytvořit negativní reklamu a toho se velmi bojíme.
Můžete lidi zastavovat na ulici a vyplňovat s nimi dotazník, nebo jim ho poslat poštou. Dotazovat se po telefonu, avšak neměli bychom je vyslýchat půl hodiny, maximálně pět minut. Nejideálnější se zdá dotazník na internetu. Tady jako všude jinde platí, že lidi ochotně odpoví na dotaz krátký a neochotně na dotaz dlouhý.
svítící otazníky

Hromadí se data ke zpracování

Nic nepředstírejme, nejefektivnější je najmout si alespoň na část práce agenturu, která to za nás udělá. Pokud předimenzujeme doptávání a budeme sbírat data různými způsoby kopeme si vlastní hrob, to mohou dělat zkušené firmy, která na to mají vše potřebné a v této oblasti se perfektně vyznají.
Pokud provádíte průzkum, neměli byste to mít jako bokovku ke své práci, ale mělo by vás to ve firmě zaměstnávat na plný úvazek, jelikož se jinak snadno dostanete do situace, kdy nebudete stíhat ani to ani tohle.

Průzkum trhu pro sběr dat vhodných k analýze
Ohodnoťte příspěvek